Marktonderzoeksbureau Putten
Overweeg je om marktonderzoek te laten uitvoeren voor je bedrijf? Schakel een marktonderzoeksbureau uit Putten in! Dergelijke bureaus helpen je om bepaalde zaken inzichtelijk te krijgen, zoals de tevredenheid van klanten of medewerkers, het imago van je bedrijf of hoe je bedrijf het doet ten opzichte van de concurrentie. Marktonderzoeksbureaus onderzoeken de markt voor je, met behulp van diverse middelen.
Start nu je gratis offerteaanvraag!
Lees snel verder voor meer informatie over wat marktonderzoeksbureaus doen, hoe ze te werk gaan en wat de prijzen zijn voor marktonderzoek. Wil je gelijk in contact komen met een marktonderzoeksbureau uit je eigen omgeving? Vraag dan via het offerteformulier gratis offertes aan!
De voordelen van onze offerteservice
Het inschakelen van een marktonderzoeksbureau is handig wanneer je marktonderzoek wilt laten uitvoeren. Schakel een onderzoeksbureau uit Putten in door kosteloos offertes aan te vragen. Niet alleen is deze service vrijblijvend en gratis, je vindt ook nog eens een bureau uit je eigen regio. Bovendien bespaar je op de kosten door offertes onderling te vergelijken!
- Kosteloos offertes aanvragen: de service is vrijblijvend
- Vind altijd een onderzoeksbureau uit je eigen regio
- Vergelijk gratis offertes en bespaar!
Navigeer op deze pagina direct naar:
Wat doet een marktonderzoeksbureau?
Een marktonderzoeksbureau helpt bedrijven en organisaties om onderzoek te laten doen naar de markt waar zij zich in bevinden. Marktonderzoek helpt bijvoorbeeld ondernemers bij de start van hun bedrijf of zorgt voor het in kaart brengen van huidige en potentiële klanten. Vaak zijn bedrijven of ondernemers te druk om zelf dit marktonderzoek te doen. In zo’n geval is het handig om dit te laten doen door marktonderzoeksbureau uit Putten en omgeving. Het laten uitvoeren van marktonderzoek door een onderzoeksbureau is verstandig als je bepaalde punten of doelstellingen onderzocht wilt hebben.
Een onderzoeksbureau helpt onder andere bij:
- het in kaart brengen van de laatste ontwikkelingen op de markt;
- het ontwikkelen van nieuwe ideeën, door analyse en specifieke technieken in te zetten;
- het controleren of de beoogde doelstellingen van de onderneming in de markt behaald worden;
- het onderzoeken van de concurrentie en waar er een gat in de markt zit;
- het verstrekken van informatie over nieuwe markten en potentiële klanten.
Marktonderzoek Putten
Marktonderzoek is het systematisch verzamelen en analyseren van gegevens die van belang zijn voor het vaststellen en oplossen van (marketing)problemen. Met andere woorden: wetenschappelijk onderzoek naar factoren die vraag en aanbod bepalen op een bepaalde markt.
Het geeft bijvoorbeeld antwoord op vragen die binnen je bedrijf of organisatie leven. Waar hebben klanten behoeften aan? Hoe ziet de klant jou en jouw bedrijf? Het laten doen van marktonderzoek door een marktonderzoeksbureau geeft niet alleen een beeld van de huidige markt en bestaande klanten, maar verstrekt ook informatie over nieuwe markten en potentiële klanten. Door marktonderzoek te doen blijf je de concurrentie een stapje voor.
Waarom marktonderzoek doen?
In deze video geeft een marketingexpert je een aantal redenen waarom marktonderzoek doen zo belangrijk is.
Marktonderzoek uitbesteden: de redenen
Marktonderzoek doen? Een gespecialiseerd marktonderzoeksbureau heeft de juiste expertise. Zij hebben zicht op vergelijkbare markten en schatten nauwkeurig de omvang van de onderzoeksdoelgroep in. Bovendien zijn deze bureaus in de gelegenheid om een scala aan methoden en technieken in te zetten, zodat het onderzoeksresultaat betrouwbaar is. Een marktonderzoeksbureau komt gemakkelijk ‘binnen’ bij een respondent, omdat zij getraind zijn om zoveel mogelijk medewerking van respondenten te krijgen. Tot slot koen de resultaten uit een neutrale bron wanneer je een onderzoeksbureau inschakelt. Hierdoor zijn de onderzoeksresultaten objectief en onafhankelijk.
De redenen op een rij:
- Een marktonderzoeksbureau heeft expertise en heeft zicht op vergelijkbare markten.
- Er wordt een scala aan methoden en technieken ingezet.
- Zo ben je verzekerd van een betrouwbaar resultaat.
- Een onderzoeksbureau is getraind om eenvoudig binnen te komen bij respondenten.
- De resultaten zijn objectief en onafhankelijk, zodat je een goed en betrouwbaar beeld krijgt.
Een marktonderzoeksbureau inschakelen voor marktonderzoek?
Vraag om mogelijkheden en advies. Via het offerteformulier vraag je kosteloos offertes aan.
Start nu je gratis offerteaanvraag!
Welk marktonderzoeksbureau kiezen?
Je bent tot het besluit gekomen dat je een marktonderzoek gaat laten uitvoeren door specialisten van een marktonderzoeksbureau. Een slimme zet, want marktonderzoeksbureaus beschikken over de juiste kennis, expertise en ervaring om het voor je te doen.
Maar welk onderzoeksbureau moet je kiezen?
Geen eenvoudige opgave, aangezien er ontzettend veel keuze is als het op marktonderzoeksbureaus aankomt. Stel jezelf en/of de bureaus de onderstaande vragen. Daarna weet je welk marktonderzoeksbureau het beste aansluit bij jouw wensen en doelen. De vragen:
- Hoe gaat de samenwerking verlopen?
- Wat spreek je af over de tussentijdse communicatie?
- Wanneer krijg je de resultaten van het onderzoek?
- Hoe groot is het bereik van het onderzoeksbureau onder jouw doelgroep?
- Wat wordt de totaalprijs voor het onderzoek?
- Via welke weg ontvang je de onderzoeksresultaten?
- Welk onderzoeksbureau biedt de beste prijs/kwaliteitsverhouding?
Soorten marktonderzoeksbureaus
Er zijn allerlei typen marktonderzoeksbureaus waar je uit kiest. Denk aan een fullservicebureau, die op alle gebieden van marktonderzoek helpt. Andere vormen van bureaus zijn gespecialiseerde bureaus naar methode of markt en bureaus die je slechts inhuurt voor uitvoerende werkzaamheden. Bij het kiezen van een marktonderzoeksbureau, is het verstandig te controleren of deze aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Ervaring met kwalitatief en kwantitatief onderzoek
- Ervaring met het desbetreffende onderzoeksterrein
- Ervaring met de onderzoeksmiddelen
Wat kost het inschakelen van een onderzoeksbureau?
De tarieven voor marktonderzoeksbureaus lopen nogal uiteen. Veel marktonderzoeksbureaus hanteren hun eigen tarieven. De gemiddelde prijzen voor het inhuren van een onderzoeker liggen tussen de €90,- en €120,- per uur.
Als je een onderzoeksbureau voor onbeperkt onderzoek wilt inschakelen, kost dit je zo’n €1.400,- per maand. Wil je slechts eenmalig marktonderzoek laten doen? Per losse vraag kost dit je €250,-.
Hoe kan ik de onderzoeksresultaten inzien?
Vraag het SPSS-databestand op met aanvullende analyses. Dit kost je €100,- per levering en per analyse. In onderstaande tabel vind je meer gemiddelde tarieven.
Marktonderzoeksbureau prijzen
Onderzoeker | Gemiddelde kosten* |
---|---|
Junior | €90,- per uur |
Senior | €120,- per uur |
Overige kosten | |
Losse vraag | €250,- |
Onbeperkt onderzoek (jaarcontract) | €1.400,- per maand |
Classificeren open vragen | €100,- per vraag |
SPSS-databestand | €100,- per levering |
Aanvullende analyses | €100,- per analyse |
*Let op: dit zijn gemiddelde prijzen. De prijzen verschillen per onderzoeksbureau. Vraag voor een exacte prijs offertes aan via het offerteformulier.
De richtprijzen van marktonderzoek
Je betaalt niet alleen de bureaus, maar je moet ook rekening houden met prijs voor het type onderzoek. De prijs is afhankelijk van wat voor soort marktonderzoek je laat uitvoeren. Ga je voor kwantitatief onderzoek in de vorm van een enquête? Houdt dan rekening met tarieven tussen de €3.500,- en €6.500,-.
Liever kwalitatief marktonderzoek? Dan heb je keuze tussen een groepsdiscussie of diepte-interview. Een interview kost gemiddeld €550,- per interview. Voor een discussie betaal je zo’n €2.500,-. Bekijk onderstaande tabel voor meer tarieven.
Marktonderzoek kosten
Soort onderzoek | Richtprijs* |
---|---|
Kwalitatief onderzoek | |
Product test – thuis | €4.250,- tot €5.500,- |
Online enquête | €3.500,- tot €6.500,- |
Telefonisch onderzoek | €5.500,- tot €9.500,- |
Kwantitatief onderzoek | |
1 groepsdiscussie | Vanaf €2.500,- |
2 groepsdiscussies | Vanaf €5.000,- |
1 diepte-interview | Vanaf €550,- |
10 diepte-interviews | Vanaf €5.500,- |
*Let op: dit zijn richtprijzen. De exacte prijs verschilt per marktonderzoeksbureau. Vraag voor een exacte kostprijs gratis offertes aan.
Welke factoren beïnvloeden de kosten?
Er zijn diverse factoren die van invloed zijn op het tarief. Ten eerste wordt de prijs bepaald door denkwerk en veldwerk en dan met name de onderzoeksmethode, de moeilijkheidsgraad van de onderzoeksvragen, de doelgroep van het onderzoek en hoeveel doelgroepen er zijn. Bovendien speelt het tarief van de marktonderzoeksbureaus uit Putten zelf ook mee en de vorm van dienstverlening die je vraagt. Met alleen veldwerk ben je goedkoper uit dan als je een bureau inschakelt voor full-service.
Benieuwd naar de kosten van het inschakelen van een onderzoeksbureau?
Vraag geheel kosteloos offertes aan kom in contact met marktonderzoeksbureaus uit Putten!
Start nu je gratis offerteaanvraag!
Onderzoeksbureau inschakelen voor kwalitatief of kwantitatief onderzoek?
Er zijn twee vormen van onderzoek, namelijk kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Bij kwantitatief onderzoek wordt er gemeten en bij kwalitatief onderzoek niet.
Kwantitatief onderzoek is vooral gericht op de hoeveelheid en geeft cijfermatige resultaten over een bepaalde doelgroep. Hierbij is representatief onderzoek van belang. Dit houdt in dat je minimaal een bepaald aantal deelnemers binnen je doelgroep nodig hebt die hun mening geven.
Kwalitatief onderzoek is gericht op het vergaren van informatie over wat er leeft en waarom. Er wordt meer de diepte in gegaan, door te vragen naar motivaties, meningen en behoeften van de doelgroep. Lees snel verder om meer te weten te komen over de middelen voor marktonderzoek.
Middelen voor marktonderzoek
Naast de vorm van onderzoek, namelijk meer de diepte in of gericht op hoeveelheden, zijn er ook nog verschillende middelen om marktonderzoek uit te voeren. Bij kwantitatief onderzoek is het bijvoorbeeld mogelijk om via de e-mail een online enquête te verspreiden onder respondenten. Het is een relatief goedkope methode. Andere middelen zijn een schriftelijke vragenlijst die je via de post verstuurt, straatinterviews of een telefonische enquête. Een enquête via de telefoon wordt niet vaak meer gedaan, omdat deze methode veel tijd in beslag neemt.
Bij kwalitatief onderzoek is het mogelijk om een diepte-interview af te laten nemen. Dit is een één-op-één gesprek waarbij het onderzoeksbureau een gedetailleerd beeld krijgt van de mening en visie van je doelgroep. Een uitgebreide vorm hiervan is een groepsdiscussie. Hier brengt het marktonderzoeksbureau mensen samen die door middel van interactie nieuwe gedachten en ideeën geven.
De middelen voor marktonderzoek op een rij:
- Online enquête
- Schriftelijke vragenlijst
- Telefonische enquête
- Diepte-interview
- Groepsdiscussie
Welke typen marktonderzoek zijn er?
Als je met je bedrijf of organisatie bepaalde gefundeerde beslissingen wilt nemen, is het in sommige gevallen verstandig om marktonderzoek te laten uitvoeren. Wat de inhoud van het onderzoek wordt, verschil per vraag of doelstelling.
Er zijn diverse typen marktonderzoek te onderscheiden. Zo is het mogelijk om een tevredenheidsonderzoek te doen onder klanten of onder medewerkers. Breng je een nieuw product op de markt? Ga dan voor productonderzoek. Als je benieuwd bent naar het imago van je bedrijf, is een imago-onderzoek het juiste type.
De typen onderzoek:
- Klanttevredenheidsonderzoek
- Medewerkerstevredenheidsonderzoek
- Communicatie onderzoek
- Imago-onderzoek
- Online onderzoek
- Productonderzoek
- Naamsbekendheidsonderzoek
- Prijsonderzoek
Benieuwd wat een onderzoeksbureau voor jou kan betekenen?
Er zijn diverse middelen voor marktonderzoek. Vraag naar de mogelijkheden door offertes aan te vragen!
Start nu je gratis offerteaanvraag!
Het briefen van een onderzoeksbureau
Als je op een goede manier marktonderzoek wil laten doen, is een goede briefing net zo belangrijk. Een briefing maakt het waarom en het hoe (het gebruiksdoel en de gewenste uitvoering) voor het marktonderzoek duidelijk. Een briefing voor marktonderzoek heeft 5 relevante onderdelen:
- Waarom: de aanleiding, informatiebehoefte en onderzoeksvragen
- Hoe: de uitvoering van het onderzoek, keuze voor kwalitatief of kwantitatief
- Wie: de doelgroep van het onderzoek, hoe de respondenten bereikt worden
- Voor wie: de organisatie van de opdrachtgever, geef aan wie bij het onderzoek betrokken is
- Details: geef hier aan wanneer de onderzoeksresultaten nodig zijn en wat het budget is
Hoe gaat een onderzoeker van een marktonderzoeksbureau te werk?
Als onderzoeker werk je voor een marktonderzoeksbureau of reclamebureau, waar je in opdracht van de organisatie een onderzoek uitvoert. Een onderzoeker geeft antwoord op allerlei vragen. Hoe gaat een onderzoeker te werk? Eerst neemt hij of zij contact op met opdrachtgevers en stelt hij een onderzoeksvoorstel voor. In dit voorstel staat de onderzoek vorm, onderzoekstechniek en hoe het onderzoek uitgevoerd gaat worden. Vervolgens gaat de onderzoeker aan de gang met het daadwerkelijke onderzoek. Naderhand schrijft hij een marktonderzoeksrapport, trekt hij conclusies en doet hij aanbevelingen.
Tips om te besparen op de kosten van marktonderzoek
Wil je een aantal handige tips om te besparen op de tarieven voor het laten uitvoeren van marktonderzoek?
- Start je eigen klantenpanel: door een eigen klantenpanel te starten zorg je voor een grotere betrokkenheid onder klanten.
- Kies gericht voor een bureau dat aansluit op wat jij precies voor onderzoek wilt laten doen.
- Vergelijk vrijblijvend offertes: dit bespaart tot wel 40% op de totaalprijs!
Offertes van onderzoeksbureaus vergelijken, waar op letten?
Je wilt een marktonderzoeksbureau zoeken en kiezen in Putten en omgeving om marktonderzoek te laten uitvoeren. Bovenstaande tips geven aan dat het slim is om offertes te vergelijken. Maar hoe ga je een onderzoeksbureau vinden die past bij jouw wensen en doelstellingen? Er zijn een aantal punten waar je rekening mee kunt houden.
Zo is het verstandig om te letten op de soorten taken die marktonderzoeksbureaus doen. Sluiten de taken aan bij het onderzoek dat je in je hoofd hebt? Zijn er betrouwbare referenties te vinden? Krijg je voldoende inzicht in de tarieven van het onderzoeksbureau? Zorg ook dat je duidelijke afspraken maakt over de totaalprijs en de manier van betalen. Komen er bijvoorbeeld nog eventuele kosten bij? Is het mogelijk om in termijnen te betalen of moet alles in één keer betaald worden? Gaat het betalen vooraf of achteraf?
Let op de voorwaarden
Zijn er duidelijke afspraken gemaakt over wanneer de onderzoeksresultaten geleverd worden? Hoe lang is de offerte geldig? Heeft het marktonderzoeksbureau genoeg tijd?
Door bovengenoemde vragen te stellen en te laten beantwoorden, zorg je ervoor dat je een helder overzicht hebt, inclusief een tijdsindicatie en kostenplaatje.
Marktonderzoeksbureau Putten inschakelen? Gratis offertes vergelijken!
Marktonderzoek laten uitvoeren is een handige manier om inzicht te krijgen in zaken waar je nog weinig concrete informatie over hebt. Denk bijvoorbeeld aan de tevredenheid van je medewerkers of de tevredenheid van je klanten. Onderzoek is er in diverse vormen en wordt op verschillende manieren gedaan, bijvoorbeeld een online onderzoek, het verzamelen van respondenten via een telefonische enquête of het houden van een discussie.
Wil je direct in contact komen met een marktonderzoeksbureau uit Putten? Start nu je gratis offerteaanvraag!
Vul vrijblijvend het offerteformulier in. Zo kom je in contact met diverse marktonderzoeksbureaus. Zij sturen je, via de e-mail, een briefing of offerte op maat toe. Vergelijk de gratis offertes onderling op prijs, aanbod en kwaliteit en vind het juiste onderzoeksbureau voor jouw marktonderzoek! Bovendien bespaar je op de totaalprijs door de offertes te vergelijken. Wacht niet af en vraag nu prijsopgaven aan!
Handige links voor meer informatie over marktonderzoekbureaus Putten:
- Website van de Kamer van Koophandel; de KvK is er voor elke ondernemer en informeert je graag over het nut, belang en mogelijkheden van marktonderzoek in jouw branche.
- Website van de MOA; de MOA is een expertise centrum voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics en heeft als doel de kwaliteit van survey based en non-survey based information te bevorderen, ontwikkelen en te stimuleren.
- Website van de ESOMAR; ESOMAR is de Europese non-profit organisatie ter promotie van markt- en opinieonderzoek en het analyseren van onderzoeksdata. De organisatie geeft al 70 jaar professionele begeleiding aan al haar leden.
- Wikipedia; tot slot vind je ook op wikipedia meer informatie over marktonderzoek