2 marktonderzoeksbureaus in Hulst

Een overzicht van alle marktonderzoeksbureaus in Hulst

Gratis offertes vergelijken? Bespaar op de kosten door offertes te vergelijken!

In Hulst zijn 2 marktonderzoeksbureaus beschikbaar. Onderstaand een overzicht van alle onderzoeksbureaus bij jou in de buurt. Ieder marktonderzoeksbureau in deze gids is getoetst bij de Kamer van Koophandel.

Onderzoeksbureau inschakelen?

Een onderzoeksbureau verricht uiteenlopende soorten onderzoek. Veel voorkomende onderzoeksvormen zijn het klanttevredenheidsonderzoek (kto), marktonderzoek, medewerkerstevredenheidsonderzoek (mto) en het haalbaarheidsonderzoek. Op Marktonderzoeksbureaus.nl vind je alle onderzoeksbureaus in Nederland. Er zit altijd een geschikt bureau tussen voor jouw onderzoek.

Hulst is een plaats in de provincie Zeeland met 10802 inwoners, bestaande uit 5177 mannen en 5625 vrouwen. De gemiddelde leeftijd is 46 jaar. In totaal telt Hulst 5231 huishoudens. Per 2616 huishoudens is er 1 marktonderzoeksbureau beschikbaar.

Ben je op zoek naar een goed en betaalbaar marktonderzoeksbureau voor het verrichten van een marktonderzoek of tevredenheidsonderzoek? Start nu je gratis offerteaanvraag. Je ontvangt op korte termijn diverse vrijblijvende reacties.

Benieuwd naar de mogelijkheden en tarieven?

Vergelijk onderzoeksbureaus en bespaar op de kosten!

marktonderzoeksbureau Hulst

Marktonderzoeksbureau Hulst

Het laten uitvoeren van een betrouwbaar marktonderzoek, laat je het beste over aan een gespecialiseerd marktonderzoeksbureau uit Hulst. Marktonderzoeksbureaus helpen je met het in kaart brengen en inzichtelijk krijgen van bepaalde zaken. Denk bijvoorbeeld aan een onderzoek naar een nieuw product of de tevredenheid van je medewerkers. Een onderzoeksbureau zet diverse methodes en technieken in om aan jouw bedrijf een betrouwbaar resultaat te leveren.

Benieuwd naar de prijs van marktonderzoek?

Op deze pagina vind je een indicatie van de prijzen. Bovendien lees je alles over de soorten marktonderzoek en hoe een marktonderzoeksbureau te werk gaat. Wil je direct informatie en advies ontvangen? Dat kan! Via het offerteformulier vraag je gratis meerdere offertes aan!

De voordelen van onze offerteservice

Marktonderzoek laten uitvoeren door een marktonderzoekbureau uit Hulst? Maar hoe kom je er nu achter welk onderzoeksbureau voor jou het beste is? Simpel, maak gebruik van de offerteservice die wij aanbieden. Niet alleen is deze service vrijblijvend en kosteloos, je komt zo ook eenvoudig in contact met marktonderzoeksbureaus uit je eigen omgeving. Vergelijk onderling de offertes, kies het voor jou beste bureau en bespaar ook nog eens op de kosten! Op een rijtje:

  • In contact komen met diverse bureaus uit Hulst en omgeving
  • Vrijblijvend en gratis offertes aanvragen: je zit nergens aan vast
  • Door offertes te vergelijken, bespaar je tot wel 30% op de kostprijs

Wat doet een marktonderzoeksbureau?

Wat doet een marktonderzoeksbureau eigenlijk precies? Het is een bureau dat via onderzoek informatie verzamelt over (potentiële) klanten of markten. Vaak voeren dergelijke bureaus opdrachten uit in naam van organisaties en bedrijven. Er wordt bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar trends, het imago van een organisatie of de klanttevredenheid. Wil je bepaalde doelstellingen of zaken laten onderzoeken? Een marktonderzoeksbureau is je graag van dienst voor:

  • onderzoek naar de laatste ontwikkelingen en trends in de markt;
  • de inzet van analyses en specifieke technieken om nieuwe ideeën te ontwikkelen;
  • de controle naar opgestelde doelstellingen en of deze gehaald worden;
  • het in kaart brengen van concurrenten en onderzoeken waar winst te behalen valt;
  • informatie en advies geven over de doelgroep en eventuele potentiële klanten en markten.

Marktonderzoek Hulst

De definitie van marktonderzoek is het doen van wetenschappelijk onderzoek naar factoren die zowel vraag, als aanbod bepalen op een specifieke markt. Het is het systematisch verzamelen én analyseren van gegevens en statistieken die belangrijk zijn voor het vaststellen en oplossen van problemen binnen een bedrijf.

Door marktonderzoek te laten uitvoeren door marktonderzoeksbureaus, krijg je bijvoorbeeld antwoord op zaken die binnen jouw bedrijf of organisatie in Hulst spelen. Een aantal voorbeelden zijn: hoe kijken klanten aan tegen jouw organisatie? Wat vinden medewerkers? Waar ligt de behoefte bij klanten?

Niet alleen geeft het doen van marktonderzoek informatie in de huidige markt en de bestaande klanten. Het zorgt ook voor nieuwe inzichten omtrent mogelijke klanten en nieuwe markten. Blijf de concurrentie voor en zorg voor een onderzoeker die marktonderzoek uitvoert!


Waarom marktonderzoek doen?

In deze video geeft een marketingexpert je een aantal redenen waarom marktonderzoek doen zo belangrijk is.


Marktonderzoek uitbesteden: de redenen

Wil je marktonderzoek doen omdat je meer inzicht wilt krijgen in jouw doelgroep? Een slimme keuze. Maar kies je ervoor om dit zelf te doen of besteed je het uit aan een onderzoeksbureau uit Hulst of omgeving? Uitbesteden is een slimmere keuze, omdat marktonderzoeksbureaus gespecialiseerd zijn en de juiste expertise hebben om gedegen marktonderzoek uit te voeren. Bureaus zetten allerlei technieken in om respondenten te werven en uiteindelijk betrouwbare resultaten te zien. Bovendien hebben deze marktonderzoeksbureaus zicht op markten die vergelijkbaar zijn en kunnen zij zeer nauwkeurig inschatten wat de omvang van de onderzoeksdoelgroep moet worden.

De redenen op een rij:

  • De juiste expertise
  • Inzet van allerlei methoden en technieken
  • Representatief onderzoek met betrouwbare resultaten
  • Objectieve resultaten die een goed beeld geven van het onderzoek
  • Correcte inschatting van de te onderzoeken doelgroep


Op zoek naar een marktonderzoeksbureau voor uw tevredenheidsonderzoek?

Vraag offertes aan en kom in contact met diverse marktonderzoeksbureaus uit Hulst.

Gratis offertes aanvragen


Welk marktonderzoeksbureau kiezen?

Wanneer je besloten hebt om onderzoek te laten doen voor je bedrijf, is het natuurlijk belangrijk om het juiste onderzoeksbureau te kiezen. Je wilt dat het onderzoeksbureau betrouwbaar is en de juiste resultaten levert. Logisch, want je betaalt voor het onderzoek.

Welk marktonderzoeksbureau past bij mij?

Een lastige opgave, aangezien het aanbod van marktonderzoeksbureaus groot is. Door onderstaande vragen voor jezelf te beantwoorden of deze vragen te stellen aan het onderzoeksbureau waarmee je om de tafel zit, kom je uiteindelijk bij de beste keuze uit. De vragen:

  • Hoe gaat de samenwerking verlopen?
  • Wat spreek je af over de tussentijdse communicatie?
  • Wanneer krijg je de resultaten van het onderzoek?
  • Hoe groot is het bereik van het onderzoekbureau onder mijn doelgroep?
  • Wat wordt de totaalprijs voor het onderzoek?
  • Via welke weg ontvang je de onderzoeksresultaten?
  • Welk onderzoeksbureau biedt de beste prijs/kwaliteitsverhouding?

Soorten marktonderzoeksbureaus

Er zijn allerlei typen marktonderzoeksbureaus waar je uit kiest. Denk aan een fullservicebureau, die op alle gebieden van marktonderzoek helpt. Andere vormen van bureaus zijn gespecialiseerde bureaus naar methode of markt en bureaus die je slechts inhuurt voor uitvoerende werkzaamheden. Bij het kiezen van een marktonderzoeksbureau, is het verstandig te controleren of deze aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Ervaring met kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Ervaring met het desbetreffende onderzoeksterrein
  • Ervaring met de onderzoeksmiddelen

onderzoeksbureau Hulst

Wat kost het inschakelen van een onderzoeksbureau?

Marktonderzoek laten uitvoeren door marktonderzoeksbureaus is helaas niet gratis. In onderstaande tabel zie je een indicatie van de gemiddelde tarieven. Let wel op, elk onderzoeksbureau hanteert zijn eigen tarieven. Voor een junior onderzoeker betaal je gemiddeld zo’n €90,-per uur. Een senior is duurder, namelijk €120,- per uur.

Ik wil meerdere zaken laten onderzoeken, hoe regel ik dat?

Dit doe je door bijvoorbeeld een jaarcontract af te sluiten bij een dergelijk onderzoeksbureau uit Hulst. Door onbeperkt onderzoek te laten doen, krijg je allerlei punten inzichtelijk. Het kostenplaatje? €1.400,- per maand. Als je ook graag aanvullende analyses wilt ontvangen, kost dit je €100,- per analyse.

Prijstabel: marktonderzoeksbureau prijzen

OnderzoekerGemiddelde kosten*
Junior€90,- per uur
Senior€120,- per uur
Overige kosten
Losse vraag€250,-
Onbeperkt onderzoek (jaarcontract)€1.400,- per maand
Classificeren open vragen€100,- per vraag
SPSS-databestand€100,- per levering
Aanvullende analyses€100,- per analyse

*Let op: dit zijn gemiddelde prijzen. De prijzen verschillen per onderzoeksbureau. Vraag voor een exacte prijs offertes aan via het offerteformulier.

De richtprijzen van marktonderzoek

Nu je weet wat het uurtarief is van een marktonderzoeksbureau, is het natuurlijk ook interessant om inzicht te krijgen in de prijzen van het onderzoek zelf. Afhankelijk van het type onderzoek, lopen de tarieven van €550,- voor één diepte-interview, tot €9.500,- voor een uitgebreid telefonisch onderzoek.

Wat kost het laten testen van een nieuw product?

Afhankelijk van het tarief dat een marktonderzoeksbureau hanteert, liggen de prijzen tussen de €4.250,- en €5.500,-. In onderstaande tabel vind je meer gemiddelde tarieven van de soorten onderzoek.

Prijstabel: marktonderzoek kosten

Soort onderzoekRichtprijs*
Kwalitatief onderzoek
Product test – thuis€4.250,- tot €5.500,-
Online enquête€3.500,- tot €6.500,-
Telefonisch onderzoek€5.500,- tot €9.500,-
Kwantitatief onderzoek
1 groepsdiscussieVanaf €2.500,-
2 groepsdiscussiesVanaf €5.000,-
1 diepte-interviewVanaf €550,-
10 diepte-interviewsVanaf €5.500,-

*Let op: dit zijn richtprijzen. De exacte prijs verschilt per marktonderzoeksbureau. Vraag voor een exacte kostprijs gratis offertes aan.

Welke factoren beïnvloeden de kosten?

Bij het laten doen van marktonderzoek door een onderzoeksbureau hebben diverse factoren invloed op de prijs. Maar welke factoren zijn dit? Onder andere het denkwerk en veldwerk zijn van invloed. Vooral de onderzoeksmethode, de moeilijkheid van de vragen en de grootte van de doelgroep spelen mee. Daarnaast is ook het uurtarief van het marktonderzoeksbureau een invloedfactor. Kies je voor alleen veldwerk? Dan kost dit in verhouding minder dan wanneer je ervoor kiest om ook de analyses te laten doen.


Meer weten over de kosten van een marktonderzoek?

Kom dan direct in contact met bureaus uit Hulst. Vraag gratis offertes aan!

Vrijblijvende offertes


Onderzoeksbureau inschakelen voor kwalitatief of kwantitatief onderzoek?

Wat is het verschil tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek? Bij de eerstgenoemde is het vooral belangrijk om informatie te vergaren over wat er leeft onder klanten of medewerkers en waarom. Bij deze vorm gaan de bureaus meer de diepte in door meer navraag te doen naar de motivaties, meningen en wensen van een doelgroep.

Kwantitatief onderzoek zegt het eigenlijk al; daarbij gaat het om de kwantiteit, ofwel: hoeveelheid. Door middel van grootschalig marktonderzoek, bijvoorbeeld door een enquête uit te zetten, krijg je inzicht in cijfermatige resultaten. Belangrijk is dat het representatief is: je hebt daarvoor een minimum aantal deelnemers binnen je doelgroep nodig die hun mening geven om betrouwbare resultaten te krijgen.

marktonderzoek Hulst

Middelen voor marktonderzoek

Naast de onderzoeksvormen zijn er, afhankelijk van de vorm, dus gericht op kwaliteit of kwantiteit, ook nog verschillende middelen voor marktonderzoek.

Bij kwantitatief onderzoek zijn dit bijvoorbeeld een product test vanuit huis, een online onderzoek in de vorm van een enquête via de e-mail of een telefonisch onderzoek. Deze middelen zijn relatief goedkoop en bijkomend voordeel is dat je direct resultaten ontvangt. Het is ook mogelijk om een enquête schriftelijk te versturen.

Kwalitatief onderzoek bestaat vaak uit het afnemen van een diepte-interview of het voeren van een groepsdiscussie. Bij een interview gaat het om een één-op-één interview met een persoon uit de onderzoeksdoelgroep. Een discussie is in feite een uitgebreidere versie van een interview. Bij een dergelijke discussie brengt het marktonderzoeksbureau respondenten uit de doelgroep samen, die door middel van interactie tot nieuwe gedachten en ideeën komen.

De middelen voor marktonderzoek op een rij:

  • Online enquête via e-mail
  • Schriftelijke vragenlijst
  • Telefonische enquête
  • Diepte-interview
  • Groepsdiscussie

Welke typen marktonderzoek zijn er?

Marktonderzoek is er in allerlei typen. Welk type je kiest, is volledig afhankelijk van de insteek en inhoud van het marktonderzoek. Wil je tevredenheidsonderzoek doen? Dan maak je onderscheid in een klanttevredenheidsonderzoek of een medewerkerstevredenheidsonderzoek. Ben je juist benieuwd naar het imago van je bedrijf? Kies dan voor het laten uitvoeren van een imago-onderzoek.

Een marktonderzoeksbureau helpt je niet alleen bij kiezen van de juiste onderzoeksvorm en onderzoekstype, maar geeft ook graag advies over wat je het beste kunt doen.

Welke typen onderzoek zijn er?

  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Medewerkerstevredenheidsonderzoek
  • Communicatie onderzoek
  • Imago-onderzoek
  • Online onderzoek
  • Productonderzoek
  • Naamsbekendheidsonderzoek
  • Prijsonderzoek


Direct in contact komen met een onderzoeksbureau uit Hulst?

Marktonderzoek is er in diverse soorten. Laat je adviseren door kosteloos offertes aan te vragen!

Meerdere offertes ontvangen


Het briefen van een onderzoeksbureau

Wil je op de juiste manier marktonderzoek laten doen door een marktonderzoeksbureau uit Hulst? Dan is het ontzettend belangrijk om een goede briefing op te stellen. In de briefing komt het waarom (het doel van het onderzoek) en het hoe (de gewenste uitvoering) naar voren. Bij het opstellen van een briefing zijn er 5 onderdelen die je moet verwerken:

  • Waarom wil ik dit onderzoek laten doen? Benoem de aanleiding, informatiebehoefte en eventuele onderzoeksvragen.
  • Hoe wil ik dat dit onderzoek gedaan wordt? Ga in op de uitvoering van het onderzoek en kies voor kwaliteit of kwantiteit.
  • Onder wie wil ik dit onderzoek doen? Geef aan wie de doelgroep is en hoe de respondenten bereikt moeten worden.
  • Voor wie doe ik dit onderzoek? Leg uit of dit voor jouw bedrijf is of voor een opdrachtgever.
  • Welke details zijn er? Benoem hier wanneer de onderzoeksresultaten nodig zijn en wat het budget is.

marktonderzoeker Hulst

Hoe gaat een onderzoeker van een marktonderzoeksbureau te werk?

Zoals al eerder benoemd, helpt een marktonderzoeksbureau bij het doen van marktonderzoek. Als onderzoeker werk je voor een onderzoeksbureau in opdracht van een organisatie. Hij of zij verdiept zich in de opdracht, leest de briefing door en gaat aan de slag.

Hoe gaan onderzoekers van marktonderzoeksbureaus te werk?

Eerst wordt er contact gezocht met de opdrachtgever, om de opdracht duidelijk te krijgen. Vervolgens stellen de onderzoekers van de marktonderzoeksbureaus een onderzoeksvoorstel voor. Hierin staat de vorm, soort, methode en techniek van het desbetreffende marktonderzoek.

Als het bedrijf of de opdrachtgever akkoord geeft, gaat het onderzoeksbureau aan de slag met het daadwerkelijke onderzoek. Afhankelijk van de wensen, gaan ze het veld in of organiseren ze interviews. Wanneer alles gedaan is, wordt er een marktonderzoeksrapport geschreven door het onderzoeksbureau. In dit rapport staan resultaten, conclusies en aanbevelingen. Dit marktonderzoeksrapport wordt overhandigd aan het bedrijf of de organisatie.

Tips om te besparen op de kosten van marktonderzoek

Een marktonderzoeksbureau zoeken voor marktonderzoek? Marktonderzoek laten doen door een marktonderzoeksbureau is niet goedkoop. Daarom hebben wij een aantal slimme tips voor je op een rij gezet, die zorgen dat je bespaart op de prijzen!

  • Creëer betrokkenheid onder je klanten door een klantenpanel te starten.
  • Kies voor een bureau dat specifiek aansluit op jouw wensen en jouw doel van het marktonderzoek.
  • Vraag offertes aan en vergelijk deze onderling. Vergelijken zorgt ervoor dat je tot wel 30% bespaart!

Offertes van onderzoeksbureaus vergelijken, waar op letten?

Je wilt een onderzoeksbureau vinden door offertes aan te vragen. Slim, want je ontvangt dan van meerdere bureaus een prijsopgaaf op maat.

Maar waarop moet je letten bij het vergelijken?

Het is goed om te letten op de werkzaamheden van de bureaus. Krijg je voldoende zicht op het kostenplaatje? Sluit het werk aan bij het onderzoek wat je in gedachte hebt? Kun je betrouwbare referenties vinden?

Bovendien is het verstandig om goede afspraken te maken over de manier van betalen. Wat is de totaalprijs en zijn er eventuele bijkomende kosten? Is het mogelijk om in termijnen te betalen? Moet er vooraf of achteraf betaald worden?

Kijk ook goed naar de voorwaarden die de marktonderzoeksbureaus stellen. Is er een heldere afspraak over het moment van het aanleveren van resultaten? Hoe lang is de offerte geldig? Is er genoeg tijd voor het marktonderzoeksbureau om het volledige marktonderzoek te doen?

Noteer bovenstaande vragen en laat ze beantwoorden door de bureaus. Zo heb je een concrete indicatie, duidelijke afspraken en een helder overzicht van de kosten. Vergelijk de bureaus onderling en kies het bureau dat het beste bij jou aansluit.

onderzoek bureaus Hulst

Marktonderzoeksbureau Hulst inschakelen? Offertes vergelijken!

Het inschakelen van een marktonderzoeksbureau in Hulst is een slimme stap als je inzicht in bepaalde zaken van je doelgroep wilt krijgen. Marktonderzoek helpt je bij het vergaren van informatie over je doelgroep, een nieuw product of de klanttevredenheid.

Heb je advies nodig of ben je benieuwd naar de prijzen?

Vul dan nu het offerteformulier in. Je komt dan zo snel mogelijk in contact met een aantal bureaus uit je eigen omgeving. Vergelijk de offertes onderling en bespaar op de kosten!


Handige links voor meer informatie

  • Website van de Kamer van Koophandel; de KvK is er voor elke ondernemer en informeert je graag over het nut, belang en mogelijkheden van marktonderzoek in jouw branche.
  • Website van de MOA; de MOA is een expertise centrum voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics en heeft als doel de kwaliteit van survey based en non-survey based information te bevorderen, ontwikkelen en te stimuleren.
  • Website van de ESOMAR; ESOMAR is de Europese non-profit organisatie ter promotie van markt- en opinieonderzoek en het analyseren van onderzoeksdata. De organisatie geeft al 70 jaar professionele begeleiding aan al haar leden.
  • Wikipedia; tot slot vind je ook op wikipedia meer informatie over marktonderzoek